آخرین عناوین

شنبه 26 تير 1395-11:53 کد خبر:25426

پس از گذشت بیش از چهار سال از "وعده" نماینده بابل:

احیای "تجارتخانه بارفروش" در حد حرف باقی ماند

به مسئولان یادآوری می نماییم ،وعده هایی که به مردم داده اند را به غبار فراموشی نسپارند و در برابر سخنان خود احساس مسئولیت نمایند.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از وارش، به دلیل انبوه وعده های انجام نشده ، فراموش شده و پی گیری نشده مسئولان اعم از مدیران کل دستگاه ها، و نمایندگان مجلس شورای اسلامی ، پایگاه خبری "وارش نیوز" قصد دارد با افزودن سرفصلی تحت عنوان "سَرِ خَرمن؟!" به مسئولان یادآوری نماید تا وعده هایی که بنا بر شرایط مختلف به مردم داده اند اما به هر دلیلی انجام نشده است  را به غبار فراموشی نسپارند و در برابر سخنان خود احساس مسئولیت نمایند.

با نگاهی گذرا به مصاحبه های مدیران دستگاه های استان و همچنین وعده های انتخاباتی نمایندگان مجلس به سیاهه ای بلند بالا از قول ها و وعده هایی برمی خوریم که اندک زمانی پس از به زبان آوردن فراموش می شوند.

هدف ما از پرداختن به چنین موضوعاتی در "سَرِ خَرمن؟!"  اولا ایجاد انگیزه در مسئولان جهت پی گیری حرف هایی است که بابتش به مردم قول داده اند و دوما فرهنگ سازی در جهت دوری جستن مدیران محترم از وعده هایی است که یا توان انجامش را ندارند یا صرفا جهت مصرف تبلیغاتی به زبان رانده اند.

در واقع شکل گیری احساس مسئولیت در برابر وعده ها هدف نخست وارش نیوز برای بخش ویژه "سَرِ خَرمن؟!" خواهد بود،به همین منظور از همه مخاطبان این رسانه تقاضا داریم تا "وعده" های انجام نشده مسئولان استانی و شهرستانی را به شکل مستدل و با ارائه شواهد و مدارک کافی برای وارش نیوز به آدرس vareshnews@gmail.com  ارسال کنند تا در اسرع وقت پی گیری و منتشر شود.

شهر بابل با نام قدیمی بارفروش از جمله شهرهای مهم اقتصادی در استان مازندران است که در سده های گذشته همواره یکی از مناطق ویژه بازرگانی دراستان بوده است، مردمان این شهر که به داشتن شم اقتصادی خوب شهره بودند با تلاش و کوشش مستمر در طول سالیان متمادی این خصیصه را حفظ کردند.

یکی از اماکن مهم بارفروش تجارتخانه این شهر بود که محل تلاقی بازرگانان شهرهای اطراف و حتی کشورهای همسایه بوده است، مراودات تجاری روس ها از طریق بندر مشهد سر (بابلسر فعلی) و انتقال ارزاق و اقلام به بارفروش جهت توزیع در سطح منطقه سبب شد تا نقش شهر بارفروش در رونق تجاری و اقتصادی مازندران یک نقش ویژه و کاربردی باشد که سالیان متمادی پس از آن نیز ادامه داشت.

این شکوفایی تجاری که تا اواخر سلسله پهلوی برقرار بود به تدریج رو به افول نهاد تا جایی که به جرات می توان گفت در حال حاضر نبض تجاری استان سالهاست که دیگر در بارفروش نمی زند.

در چند سال اخیر برای احیای رونق تجاری گذشته، تلاش هایی از سوی برخی از افراد صورت گرفته است از جمله برنامه های حسین نیازآذری نماینده بابل در دوره های نهم و دهم مجلس شورای اسلامی که یکی از وعده های انتخاباتیش احیای تجارتخانه بارفروش و بازگرداندن رونق تجاری و بازرگانی به شهرستان بابل بوده است.

در این راه مکان قدیمی تجارتخانه در طی چند نوبت به صورت نمادین بازسازی و رنگ روغن شده است منتها ظاهرا مسئولان فراموش کرده اند که احیای تجارتخانه به معنای مرمت ساختمان قدیمی نیست چرا که قرار نیست از رونق تجاری گذشته تنها یک موزه باقی بماند بلکه تمرکز بر رفع موانع تجاری شهرستان و تشویق مردم و سرمایه گذاران برای مشارکت در امور اقتصادی بابل برای ارتقاء تراز تجاری شهرستان است.

نیازآذری که نسبت به شناسایی مسئله درست اقدام کرده بود ،اکنون که دوره دوم نمایندگی اش را می گذراند در مسیر حل مسئله موفق نبوده است و همچنان این وعده مهم انتخاباتی اش بر روی کاغذ مانده است.

هر چند یک نماینده به تنهایی نمی تواند همه موانع را برطرف نموده و نسبت به فراهم کردن شرایط کار موفق باشد اما در این مسیر تلاش های کافی انجام نداده است چه اگر انجام می داد باید خروجی آن به شکلی عیان می شد.

در حال حاضر با استفاده از ظرفیت و تجربه "نجفی" دیگر نماینده بابل در مورد مراوده با کشورهای خارجی و به ویژه کشورهای حاشیه دریای خزر باید در این راه اقدامات عینی و عملی انجام شود تا دست کم این "وعده" انتخاباتی نیاز آذری در چهار سال باقی مانده از زمان نمایندگی اش مانند دوره نهم مجلس ،روی زمین نماند. 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :